ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 10
  • بازديد ديروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد کلي : 100,596
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.236.118.225
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

کتاب اندروید «المقراض لدفع الاعتراض»

 

المقراض لدفع الاعتراض کتابی جامع و بسیار مفید در پاسخ به شبهات غیر مقلدین و مدعیان دروغین سلفیت به قلم توانای استاد مولانا عبدالله امیری(فاضل حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون) می باشد که مطالعه آن برای هر جوان سنی برای در امان ماندن از این فتنه (یعنی سلفیت) لازم و ضروری است.

قبلا این کتاب با فرمت pdf در سایت ها و وبلاگ های اهل سنت برای دانلود قرار گرفته است . امروز این کتاب را با فرمت apk با حجم بسیار کم برای دانلود خدمت شما ارائه می کنیم تا آنرا به راحتی در موبایل و تبلت اندرویدی خود مطالعه کنید.

لازم به ذکر است این کتاب توسط برادر عزیز رحمان بخش سپاهی برای اندروید آماده شده است و امیدواریم ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید.

هم اکنون این کتاب را با فرمت اندروید از سنت دانلود ، دانلود کنید.


مشخصات

در اين قسمت چند فضيلت از قرآن و حديث كه در مورد

 شيخين، حضرت ابوبكر صديق«رض» و حضرت عمر

 فاروق «رض» آمده را بيان مي كنيم كه به دليل اختصار

 در نوشتن فقط به تعداد كمي از اين آيات و احاديث مي پردازيم .

 

1ـ از قرآن‌:

«الاّ تَنصُروُهُ‌ فَقَد نَصَرَهُ‌ الله اِذ أخرَجَهُ‌ الَّذينَ‌ كَفَرُوا ثَانِي‌ اثنَين‌ِ اِذهُمَا فِي‌ الغَارِ،

إِذ يِقولُ‌ لِصَاحِبِه‌ لاَتَحزَن‌ إِنَّ‌ الله مَعَنَا فَأَنزَلَ ‌اللهُ سَكِينَة‌ عَلَيهِ‌».

اگر شما پيغمبر را ياري‌ ندهيد، اين‌ حقيقت‌ را بدانيد كه‌ خدا او را ياري‌ داد،

 هنگاميكه‌ كافران‌ او را از مكه‌ بيرون‌ كردنددر حاليكه‌ ايشان‌ دو نفر(رسول‌ الله

 (ص‌) و يار غار ابوبكر الصديق‌ (رض‌) در غار حراء بودند). موقعيكه‌ ابوبكر

عرض‌كرد يا رسول‌ الله، اگر بزير پاي‌ خود بنگرند ما را خواهند ديد

رسول‌ الله (ص‌)فرمود: اندوهگين مباش‌، براي اينكه خدا با ماست‌،

 وخدا آرامش‌ را بر ابوبكر نازل‌ فرمود. يعني‌ خداي‌ متعال‌ به‌

حفظ‌ و نگهداريش‌ هم‌ پيغمبرش‌ را اطمينان‌ افزود، و هم‌ابوبكر را

 آرامش‌ دل‌ بخشود.

مفسرين‌ گفته‌اند كسيكه‌ خدا آرامش‌ بر دل‌ او نازل‌ فرمود ابوبكر

 (رض‌) بود وگرنه‌ حضرت‌ رسول‌ (ص‌) هميشه‌ بر‌ فرمان‌خدا آرامش‌

داشت‌ و به‌ يقين‌ ياري‌ خداي‌ اطمينان‌ داشت‌.

 امام‌ رازي‌ در تفسير كبير خود چند وجه‌ دليل‌ آورده‌ مبني‌ براينكه‌ نزول‌

 سكينه‌ و آرامش‌ بر ابوبكر (رض‌) بود.

در اين‌ آيه‌ چند امتياز براي‌ ابوبكر صديق‌ (رض‌) ميباشد:

1ـ اينكه‌ براي‌ ياري‌ پيغمبر (ص‌) دست‌ از جان‌ خود شست‌، و به‌

 همراهي‌ پيغمبر خانه‌ وزن‌ و فرزند را وداع‌ گفت‌ وميدانست‌ كه‌ كفار

 قريش‌ براي‌ سر رسول‌ الله (ص‌) و سر او جائزه‌ معين‌ كرده‌ بودند كه

‌ هر كس‌ هر يك‌ از آن‌ دو را بياورد،و يا از محلشان‌ خبر دهد، به

‌ او صد شتر جائزه‌ بدهند. در حاليكه‌ علي‌ ابن‌ ابيطالب‌ (رض‌) كه‌ در

 جاي‌ حضرت‌ رسول‌(ص‌) خوابيده‌ بود وقتيكه‌ صبح‌ شد، همه‌ كفاريكه‌

 دور خانه‌ رسول‌ (ص‌) را احاطه‌ كرده‌ بودند، او را ديدند و كاري‌ به‌

 اونداشتند.

2ـ اينكه‌ خداي‌ متعال‌ او را دومين‌ فرد امت‌ معرفي‌ فرمود، براي‌

اينكه‌ اولين‌ فرد رسول‌ الله (ص‌) بود، و دومي‌ ابوبكرالصديق‌ (رض‌)

 بود. و امت‌ اسلام‌ بعد از حضرت‌ رسول‌ (ص‌) ابوبكر را اولين‌ و

 بهترين‌ افراد امت‌ دانسته‌اند.

3ـ اينكه‌ لقب‌ يار غار براي‌ صديق‌ است‌.

4ـ اينكه‌ خدا او را صاحب‌ و يار پيغمبر دانست‌.

5ـ اينكه‌ خداي‌ متعال‌ او را به‌ شرف‌ صحبت‌ در اين‌ سفر پر خطر رسانيد.

6ـ و خدا آرامش‌ را بر ابوبكر نازل‌ فرمود.

و در آيه‌ 17 تا آيه 21 سوره‌ الليل‌ در قرآن‌ مجيد خداي‌ متعال‌ فرمود:

«وَ سَيُجَنَّبُهَا الْاَتْقَي‌ الَّذِي‌ يُؤْتِي‌ مَالَه‌ُ يَتَزَكَّي‌.  وَ مَا لأحَدٍ عِنْدَه‌ُ مَن‌ْ نِعْمَة‌ٍ

 تُجْزي‌. اِلَّا اِبْتِغَاءَ وَجْه‌ِ رَبِّه‌ِ الْاَعْلَي‌. وَلَسَوْف‌َ يَرْضَي‌».

التفسير: مفسرين‌ گفته‌اند اين‌ آيه‌ درباره‌ ابوبكر صديق‌ (رض‌)

 نازل‌ شده‌ است‌. و دور گرفته‌ ميشود از آتش‌ دوزخ‌ وپرهيزكارترين

‌ فرد امت‌ اسلام‌. ابوبكر صديق‌ (رض‌) كه‌ هميشه‌ مال‌ خود را

 به‌ پيغمبر خدا ميدهد، و اموال‌ خود را نثار رسول‌ الله (ص‌)

و در راه‌ او به‌ مصرف‌ ميرساند، تا خود را پاكيزه‌ سازد، و در

 خيرات‌ و بركاتي‌ كه‌ خدا به‌ پاكان‌ ميرساند داخل‌ شود. و كسي‌

 را نزد ابي‌ بكر دست‌ نعمتي‌ نيست‌ كه‌ ابوبكر آن‌ را جزاء دهد.

 يعني‌ انفاق او بخاطر بدست‌ آوردن‌رضاي‌ پروردگارش‌ ميباشد،

 كه‌ برتر از آن‌ است‌ كه‌ آنچه‌ براي‌ رضاي‌ او نباشد بپذيرد. و خواهد

 رسيد ابوبكر (رض‌) به‌رضا و خشنودي‌ از دهشهاي‌ پروردگارش‌.

در اين‌ آيات‌ چندين‌ امتياز براي‌ سيدنا ابوبكر (رض‌) است‌:

7ـ اينكه‌ خداوند او را از آتش‌ دوزخ‌ دور ميدارد تا هيچگاه‌ آتش‌ به‌ او نرسد.

8ـ اينكه‌ او پرهيزگارترين‌ افراد امت‌ است‌.

9ـ اينكه‌ او هميشه‌ مال‌ خود را در راه‌ خدا و پيغمبر خدا انفاق مي‌كند.

10ـ اينكه‌ قصد او هميشه‌ پاك‌ شدن‌ و به‌ پاكان‌ رسيدن‌ است‌، تا خيرات‌ و

 بركات‌ خداوندي‌ به‌ او برسد.

11ـ اينكه‌ كسي‌ را نزد او نعمت‌ و منتي‌ نيست‌ كه‌ او به‌ انفاق اموال‌ خود آن‌

 منت‌ را جبران‌ كند.

12ـ اينكه‌ انفاق او فقط‌ براي‌ بدست‌ آوردن‌ رضاي‌ خداست‌ و خالص

‌ براي‌ رضاي‌ پروردگار او است‌، كه‌ برتر از آنست‌كه‌ غير خالص‌

 براي‌ خدا را بپذيرد.

13ـ اينكه‌ خدا او را به‌ خشنودي‌ خواهد رسانيد، تا هم‌ خدا از او خشنود

 و هم‌ او از خدا راضي‌ باشد.

اين‌ امتيازات‌ براي‌ هيچ‌ فرد ديگري‌ نيست‌. اگر بگوئيم‌ نعمت‌ اسلام‌

 بر ابوبكر صديق‌ بوده‌ نعمت‌ اسلام‌ بر ابوبكر و علي‌ و همه‌ امت‌

 اسلام‌ است‌، و در اينجا مقصود مقابله‌ با آن‌ نيست‌. ابوبكر صديق‌ (رض‌)

 صاحب‌ مال‌ بود، و هميشه‌ اموال‌ خود را در راه‌ پيغمبر خدا بقصد

 بدست‌ آوردن‌ رضاي‌ خدا انفاق مي‌كرد. در حاليكه‌ علي‌ مرتضي‌ (رض‌)

 در عهد پيامبرمالي‌ نداشت‌ كه‌ در راه‌ پيغمبر انفاق كند. و اين‌ ابوبكر بود

 كه‌ هميشه‌ در راه‌ خدا انفاق مي‌كرد و بردگاني‌ كه‌ بر اثرمسلمان‌ شدن‌

 مورد شكنجه‌ آقايان‌ خود قرار مي‌گرفتند مي‌خريد و آزاد مي‌كرد. در

 هر مناسبتي‌ كه‌ پيغمبر (ص‌) دستورانفاق مي‌فرمود ابوبكر بيش‌ از

همه‌ انفاق مي‌نمود و به‌ نص‌ قرآن‌ مجيد كه‌ كسي‌ دست‌ احسان‌ بر

 ابوبكر نداشت‌ كه‌ابوبكر در برابر آن‌ انفاق نمايد. بلكه‌ انفاق خالص‌

براي‌ رضاي‌ خدا بود. پيش‌ از همه‌ اسلام‌ آورد و از روز اول‌ مسلمان

 شدن‌ تا روز رحلت‌ رسول‌ الله روحي‌ و ارواح‌ ابي‌ و امي‌ له‌ الفداء

 در سفر و حضر در شب‌ و روز و در همه‌ جا همراه‌رسول‌ الله

 بود. كه‌ تاريخ‌ عظيم‌ اسلام‌ بر همه‌ اينها گواه‌ صدق است‌. هم‌ در

 دنيا همه‌ جا و همه‌ وقت‌ با رسول‌ الله (ص‌)بود و هم‌ در قبر و محل‌

 آسودن‌ رسول‌ الله (ص‌) يار همراه‌ و نزديك‌ او است‌.

2ـ از فرمايشات‌ حضرت‌ رسول‌ اكرم‌ (صلي الله عليه وسلم):

1-)در روايت‌ صحيحين‌ (بخاري‌ و مسلم)‌ از انس‌ بن‌ مالك‌ (رض‌) آمده

 كه‌ ابوبكر صديق‌ (رض‌) فرمود: موقعيكه‌ من‌ وپيغمبر (ص‌) در غار

 بوديم‌، به‌ پيغمبر (ص‌) گفتم‌: اگر يكي‌ از اين‌ كافران‌ كه‌ بيرون‌ غار

 ايستاده‌اند نظري‌ بزير پاي‌ خودنمايد ما را خواهد ديد. رسول‌ الله (ص‌)

 فرمود: «ما ظَنُّك‌َ يَا اَبابَكْر بِاِثْنَين‌ اللهِ ثَالثِهُمُا» اي‌ ابوبكر چه

‌ گمان‌ داري‌ درخصوص‌ دو كسيكه‌ خداي‌ متعال‌ سومين‌ آنهاست‌. يعني‌

من‌ و تو در راه‌ خدا هجرت‌ مينمائيم،‌ و خداي‌ متعال‌ با ماست‌به

‌ ياري‌ دادن‌ و نگهداري‌ نمودن‌ و مددكاري‌ و ثابت‌ قدم‌ داشتن‌ ما را،

وقتي‌ كه‌ خدا با ماست‌، كاري‌ به‌ زيان‌ ما ساخته‌نيست‌.

2-)در صحيحين‌ بخاري‌ و مسلم‌ آمده‌ به‌ روايت‌ از عمرو بن‌ العاص

‌ (رض‌) كه‌ او گفت‌: گفتم‌ يا رسول‌ الله (ص‌) از ميان‌مردم‌ چه‌ كسي‌

 نزد تو محبوبتر است‌؟ محبوبترين‌ شخص از ميان‌ مردم‌ نزد تو

كيست‌؟ فرمود: عائشه‌، گفتم‌: از مردان‌ چه‌كسي‌ نزد تو محبوبتر است‌؟

فرمود: پدر عائشه‌، گفتم‌ دگر چه‌ كسي‌ محبوبتر است‌؟ فرمود:

عمر بن‌ الخطاب‌. وقتي‌ كه‌ رسول‌ الله (ص‌) از مردان‌ امت‌ اول

‌ ابوبكر صديق‌ را نزد خود محبوبترين‌ افراد امت‌ مي‌داند و بعد از

 او عمرالفاروق. رافضه‌ در پوچ‌ و بيهوده‌ گوئي‌ هر چه‌ بگويند

بي‌ ارزش‌ است‌ و دشمني‌آنان‌ را با محبوبترين‌ افراد امت‌ميرساند.

3-)امام‌ بخاري‌ در كتاب‌ «فضائل‌ اصحاب‌ النبي‌» باب‌ مناقب‌

 عمر بن‌ الخطاب‌ (رض‌) از انس‌ (رض‌) روايت‌ نمود كه‌:

رسول‌ الله (ص‌) همراه‌ ابوبكر و عمر و عثمان‌ رضي‌ الله تعالي‌

 عنهم‌ بر كوه‌ احد بالا رفتند، كوه‌ احد را زمين‌ لرزه‌اي‌دست‌ داد،

 رسول‌ الله (ص‌) فرمود: آرام‌ شو اي‌ كوه‌ كه‌ پيغمبر خدا و صديق‌

و دو شهيد بالاي‌ تو هستند، احد آرام‌ شد.در اين‌ حديث‌ گواهي‌ خاتم‌

الانبياء است‌ كه‌ ابوبكر صديق‌ است‌ و عمر و عثمان‌ هر دو شهي

د هستند، و از معجزات‌حضرت‌ رسول‌ (ص‌) است‌ كه‌ از شهادت‌

 عمر و عثمان‌ رضي‌ الله تعالي‌ عنهما خبر داده‌ سالها قبل‌

از شهادتشان‌، و اين‌حديث‌ غير از بخاري‌ امام احمد در مسند و

 ترمذي‌ در سنن‌ و ابن‌ حبان‌ در صحيح‌ خود روايت‌ كرده‌اند.

4-)امام‌ بخاري‌ از عبدالله بن‌ عمر رضي‌ الله تعالي‌ عنهما روايت‌

 نمود كه‌ عبدالله بن‌ عمر رضي‌ الله تعالي‌ عنهما گفت‌: ماياران

‌ پيغمبر (ص‌) برتري‌ قرار مي‌داديم‌ ميان‌ مردم‌، و بعضي‌ از

 صحابه‌ را بر بعضي‌ ديگر ترجيح‌ مي‌داديم‌ در زمانيكه‌خود رسول

‌ در ميان‌ ما بود، مي‌گفتيم‌ ابوبكر بهترين‌ افراد امت‌ است‌ دگر عمر

 دگر عثمان‌، و در روايت‌ طبراني‌ آمده‌ كه‌رسول‌ الله (ص‌) باخبر

 ميشد از گفته‌ ما و آنرا انكار نمي‌نمود: يعني‌ خود حضرت‌ هم‌

برتري‌ صديق‌ دگر عمر فاروق ذكرعثمان‌ ذي‌ النورين‌ قائل‌ بود.

5-)ترمذي‌ در كتاب‌ مناقب‌: باب‌ مناقب‌ ابي‌ بكر و عمر رضي‌ الله

 تعالي‌ عنهما و ابن‌ ماجه‌ در باب‌ فضائل‌ اصحاب‌رسول‌ الله (ص‌)

 و امام‌ احمد در مسند و طبراني‌ در معجم‌ اوسط‌ و هيثمي‌ در مجمع‌

 و سيوطي‌ در جامع‌ الصغير و ديلمي‌در الفردوس‌ و عجلوني‌ در

 كشف‌ الخفاء روايت‌ نموده‌اند كه‌ انس‌ (رض‌) گفت‌: كه‌ رسول‌ الله (ص‌)

 فرمود: در ستايش‌ابوبكر و عمر كه‌ اين‌ دو آقا و سرورند براي‌ مردان

‌ ميانه‌ سال‌ بهشتي‌ از اولين‌ و آخرين‌ در بين‌ بشر كسي‌ نيست‌ كه‌ برتر

 ازاين‌ دو باشد غير از انبياء و مرسلين‌ كه‌ پيغمبران‌ از اين‌ دو برتر

هستند. چه‌ خوش‌ گفته‌ فردوسي‌ در شاهنامه‌اش‌:

كه‌ خورشيد بعد از رسولان‌ مه‌ نتابد بر كس‌ ز بوبكر به‌

6-)ترمذي‌ در كتاب‌ مناقب‌ عمر بن‌ الخطاب‌ (رض‌) از عبدالله بن‌ عمر

 رضي‌ الله تعالي‌ عنهما روايت‌ نمود كه‌: رسول‌الله (ص‌) فرمود: اولين‌

 كسي‌ كه‌ در روز قيامت‌ زمين‌ براي‌ او شكافته‌ مي‌شود تا از قبر

 بيرون‌ آيد من‌ هستم‌، و بعد از من‌ابوبكر و بعد از ابوبكر، عمر مي‌باشد.

در اين‌ حديث‌ نيز بيان‌ مي‌كند كه‌ پيغمبر نسبت‌ به‌ ابوبكر و عمر علاقه‌

 خاص‌ داشته‌ است‌.

7-)دو امام‌ بخاري‌ و مسلم‌ در صحيحين‌ خود روايت‌ نموده‌اند از

ابوهريره‌ (رض‌) كه‌ گفت‌: شنيدم‌ از پيغمبر خدا(ص‌) كه‌ ميفرمود:

كسيكه‌ جفت‌ از چيزي‌ از چيزها اتفاق نمايد در راه‌ خداي‌ تعالي‌

(در تفسير زوجين‌ در لفظ‌ حديث‌:من‌ انفق‌ زوجين‌ من‌ شي‌ء من‌ اشياء

 في‌ سبيل‌ الله علماء گفته‌اند مثل‌ دو اسب‌ يا دو شتر يا دو برده‌ از

هر چيزي‌ در جهادفي‌ سبيل‌ الله به‌ كار مي‌رود) از بهشت‌ او را

 دعوت‌ مي‌كنند كه‌اي‌ بنده‌ خدا، اين‌ كاري‌ كه‌ تو كردي‌ كار خير

است‌ و باعث‌بر اينست‌ كه‌ هر عبادتي‌ را كه‌ براي‌ خدا انجام‌ دادي‌، از

 دروازه‌ همان‌ عبادت‌ تو را دعوت‌ مي‌كنند، كسيكه‌ اهل‌ نمازاست‌ از

باب‌ الصلاة‌ و كسيكه‌ اهل‌ جهاد است‌ از باب‌ الجهاد تا آخر.... ابوبكر

گفت‌: كسيكه‌ از همه‌ آن‌ درها دعوت‌ شودناچار كي‌ را نبيند گفت‌: يا

 رسول‌ الله آيا كسي‌ است‌ كه‌ از همه‌ آن‌ درها دعوت‌ شود؟ رسول‌ الله (ص‌)

 فرمود: هستندكساني‌ كه‌ از همه‌ آن‌ درها دعوت‌ مي‌شوند و اميدوارم‌ اي

‌ ابابكر تو از ايشان‌ باشي‌ كه‌ از همه‌ درهاي‌ بهشت‌ دعوت‌ شوي‌.

8-)ترمذي‌ و حاكم‌ و ابن‌ حيان‌ رحمهم‌ الله تعالي‌ از عمر بن‌ الخطاب‌ (رض‌)

روايت‌ كرده‌اند كه‌ او گفت‌: ابوبكر آقاي‌ ماو بهترين‌ و محبوبترين‌ ما

نزد رسول‌ الله (ص‌) مي‌باشد.

بدگويي به صحابه«رض» از گناهان كبيره است

1) امام‌ بخاري‌ در باب‌ فضائل‌ اصحاب‌ النبي‌ (ص‌) و امام‌ ابوداود

 و امام‌ احمد و متقي‌ هندي‌ همه‌ اينها از ابوسعيدخدري‌ روايت‌ نموده‌اند

 كه‌ رسول‌ الله (ص‌) فرمود: بد و ناسزا به‌ هيچ‌ يك‌ از ياران‌ من

‌ مگوئيد. قسم‌ بخدائي‌ كه‌ جان‌ من‌در دست‌ اوست‌. اگر يكي‌ از

 شما (غير از صحابه‌) هموزن‌ كوه‌ احد در راه‌ خير مصرف‌ نمايد

 به‌ قدر يك‌ مُد مصرف‌كردن‌ ياران‌ من‌ ثواب‌ نخواهد يافت‌ و نه‌ هم‌ به

‌ قد نيم‌ مد از مصرف‌ ياران‌ من‌ (مد يك‌ كيلو كم‌ ربع‌ است‌)

2) امام‌ نسائي‌ در سنن‌ خود از عمر بن‌ الخطاب‌ (رض‌) روايت‌

 نموده‌ كه‌ رسول‌ الله (ص‌) فرمود: گرامي‌ بداريد ياران‌ مراكه‌

ايشان‌ بهترين‌ شما هستند، و شما هر قدر بكوشيد به پايه‌ ايشان‌

 نمي‌رسيد كه‌ همين‌ شرف‌ صحبت‌ پيغمبر (ص‌) براي‌ايشان‌ امتيازي

‌ عظيم‌ مي‌باشد.

3) ابن‌ ماجه‌ (رح‌) روايت‌ مي‌كند كه‌ عبدالله بن‌ عمر رضي‌ الله

تعالي‌ عنهما گفت‌ رسول‌ الله (ص‌) فرمود: بد به اصحاب محمد

 مگوئيد، كه يك ساعت ايستادن هر يك از اصحاب محمد در طاعت

 خدا، بهتر است از طاعت هر يك از شما در همة عمرش.

4) ترمذي (رح) روايت نموده كه عبدالله بن مغفل (رض)

 گفت: از خدا بترسيددرباره‌ ياران‌ من‌، مبادا ايشان‌ را بعد از

 من‌ نشانه‌ قرار دهيد كه‌ مانند هرتيري‌ كه‌ بسوي‌ آن‌

 اندازند ياران‌ مرا نشانه‌عيبجوئي‌ و ناسزاگوئي‌ قرار مدهيد،

 براي‌ اينكه‌ هر كس‌ ياران‌ مرا دوست‌ بدارد، بسبب‌ دوستيش‌

 با من‌ ايشان‌ را دوست‌داشته‌ و هر كسيكه‌ با ياران‌ من‌ بغض‌

 بورزد بسبب‌ بغض‌ با من‌ ياران‌ مرا بغض‌ نموده‌ و دوست‌

نداشته‌ است‌، هر كسيكه‌ياران‌ مرا بيازارد خدا را آزارده‌ است‌،

 و هر كسيكه‌ خدا را بيازارد بزودي‌ خدا او را گرفتار عقوبتش‌ گرداند.

كسانيكه‌ ياران‌ پيغمبر را دوست‌ نمي‌دارند در حقيقت‌ واقع‌

 پيغمبر را دوست‌ نمي‌دارند و بغض‌ و آزردن‌ اصحاب‌

رسول‌ الله (ص‌) مايه‌ گرفتاري‌ به‌ عقوبت‌ خدا است‌ و

كسيكه‌ خود را گرفتار عقوبت‌ خدا گردانيد دنيا و آخرت‌ خود

 هردو را بباد داده‌ است‌.

 

 

 

مختصر معارف التوحید

اختصار کننده : مولانا مفتی عبدالصمد غیاثی

قبلا قسمتهایی از این رساله مفید و علمی در سایت گذاشته بود که ان شاءالله امروز رساله ی کامل که ویژه دوره تفسیر و ترجمه میباشد را برای دانلود در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

دانلود رساله کامل

حب صحابه نشانه ایمان وبغض باآنهانشانه کفروطغیان است

چنانچه که ابن مسعود رضى الله عنه فرمودند:" محبت با صحابه رضى الله عنه سنت است و دعا برای آنان قربت است و اقتدا به آنان وسیله است و گرفتن آثار آنان فضیلت است".


ادامه مطلب

درباره ما

قرآن و سنت
kh.sepahi sepahi2002@yahoo.com